Sinds de introductie van de nieuwe huisstijl van Zandbergen en Ambrosius in 2015 rijden zo’n tweehonderd vrachtwagens met Solidskin schuifzeilen rond. Een bewuste keuze: naast Solidskin schuifzeilen zijn ook andere merken schuifzeilen in de praktijk gebruikt om kwaliteit en duurzaamheid te testen.

Volgens Erik Zandbergen, directeur en fleetmanager, is de kwaliteit van Solidskin ongeëvenaard. “We hebben meerdere leveranciers in het veld getest. We zien een wezenlijk verschil in de kwaliteit tussen de leveranciers. De unieke coating van een Printable Solidskin schuifzeil stak er met vlag en wimpel bovenuit en zorgde bovendien voor een wezenlijke reductie in de schoonmaakfrequentie.”

Niet alleen praktisch waren er verschillen. Zandbergen en Ambrosius zijn trots op hun uitstraling en vinden het daarom belangrijk dat hun trailers, zelfs na jaren op de weg, er goed en verzorgd uitzien. “Bij de Solidskin schuifzeilen is er geen sprake van verkleuring. Het rood blijft helder en krachtig en de typische donkergrijze Zandbergen kleur is bij herhaalde producties ook exact hetzelfde.”

Na deze langdurige test in de praktijk kiezen Zandbergen en Ambrosius bewust voor Solidskin schuifzeilen. In de komende perioden worden alle trailers die nog van andere schuifzeilen zijn voorzien vervangen door Solidskin.